TALLER DE MÚSICA
TALLER 3: 180è ANIVERSARI DE P.I.TXAIKOVSKY
I EL BALLET "EL TRENCANOUS"
I EL BALLET "EL TRENCANOUS"
"En Piotr tenia un costum molt divertit. Li encantava mastegar paper. Un dia es va distreure i va mastegar un document legal molt important!"
"- Aquesta música! No em deixa dormir!
- Ja no hi ha música, Piotr. Tothom ha marxat.
- És aquí -va dir en Piotr, assenyalant el seu cap".
(Conte "Txaikovski". Col·lecció "Nens famosos". Omega infantil)
Amb la música de la "Dansa de la fada de sucre" de "El Trencanous":
Fem una coreografia dirigida
L'acompanyem amb les claus llegint ritmes.
Aconseguirem guanyar als ratolins que ataquen a la Clara?
Veiem en un vídeo com es balla "de veritat" amb ballet i intentem imitar alguns dels moviments. Ens adonem que no és gens fàcil fer ballet clàssic!
Creem coreografies amb petits grups amb la música de la "Dansa russa" de "El Trencanous". Alerta! No s'hi val tot! Hem de tenir en compte l'estructura de la música!
Clica aquí per veure el VÍDEO d'una de les coreografies.
Fem racons !
ALGUNES FOTOGRAFIES DELS GRUPS:
(Cliqueu en el nom per veure-les)
SENSE NOM
FUTBOLISTES
NINGES
ELS EXPLORADORS
ELS GATS I LES GATES TRAPELLES
"- Aquesta música! No em deixa dormir!
- Ja no hi ha música, Piotr. Tothom ha marxat.
- És aquí -va dir en Piotr, assenyalant el seu cap".
(Conte "Txaikovski". Col·lecció "Nens famosos". Omega infantil)
Amb la música de la "Dansa de la fada de sucre" de "El Trencanous":
Ballem lliurement amb els mocadors
Fem una coreografia dirigida
L'acompanyem amb les claus llegint ritmes.
Aconseguirem guanyar als ratolins que ataquen a la Clara?
Veiem en un vídeo com es balla "de veritat" amb ballet i intentem imitar alguns dels moviments. Ens adonem que no és gens fàcil fer ballet clàssic!
Fem una coreografia amb la música de la "Dansa xinesa" de "El Trencanous":
Creem coreografies amb petits grups amb la música de la "Dansa russa" de "El Trencanous". Alerta! No s'hi val tot! Hem de tenir en compte l'estructura de la música!
Clica aquí per veure el VÍDEO d'una de les coreografies.
Fem racons !
ALGUNES FOTOGRAFIES DELS GRUPS:
(Cliqueu en el nom per veure-les)
SENSE NOM
FUTBOLISTES
NINGES
ELS EXPLORADORS
ELS GATS I LES GATES TRAPELLES
TALLER 2: ACOMPANYEM AMB INSTRUMENTS I EFECTES SONORS
"Què podem acompanyar amb tots aquests instruments, joguines i materials sonors que tenim?"
"Una cançó!"
"Una música!"
"Un ball!"
"Un conte!"
"Un poema!"
"Una història amb moviment!"
Doncs apa! Comencem!
Acompanyem
una cançó amb instruments.
ALGUNES FOTOGRAFIES DELS GRUPS:
(Cliqueu en el nom per veure-les)
SENSE NOM
FUTBOLISTES
NINGES
ELS EXPLORADORS
ELS GATS I LES GATES TRAPELLES
EL CLUB DE LES MOSQUES
Acompanyem
una cançó amb instruments.
Triem un conte i en petits grups pensem quins efectes sonors hi podem posar. Així doncs, entre tots ens inventem un acompanyament per al conte de "L'elefant petit":
Fem un exemple de com podríem acompanyar una música. En aquest cas, acompanyem la "Dansa russa" del ballet "El Trencanous" de P.I. Txaikovsky:
ALGUNES FOTOGRAFIES DELS GRUPS:
(Cliqueu en el nom per veure-les)
SENSE NOM
FUTBOLISTES
NINGES
ELS EXPLORADORS
ELS GATS I LES GATES TRAPELLES
EL CLUB DE LES MOSQUES
TALLER 1: LA MÚSICA EN EL BOSC DE TARDOR
En el primer taller, l'eix principal és l'expressió corporal, el moviment i la dansa, sempre per mitjà de la música i partit del bosc de tardor com a fil conductor de totes les activitats.
Émile Jaques-Dalcroze utilitza el moviment com a mitjà d'aprenentatge tan musical com expressiu, desenvolupant un mètode anomenat "Rítmica". El qual es basa en primer tenir "la vivència musical" a través del cos i després la comprensió musical a través de l'intel·lecte.
"Jo crec que aquesta música ens diu
que hi ha un cargol passejant pel bosc"
"Doncs anem a fer tots de cargol!"
A partir d'un joc d'expressió corporal
treballem el frasseig musical.
"La interpretació vocal i instrumental esdevé pràcticament sempre una activitat col·lectiva, la qual cosa comporta una actitud de respecte i compromís individual i envers als altres, així com una actitud d'atenció i concentració."
(Departament d'Ensenyament. "Competències bàsiques de l'àmbit artístic")
I, a partir de diferents músiques, hem creat un munt d'històries amb moviment!
A vegades sols i altres vegades, amb petit grup. I és clar, primer ens hem de posar d'acord.
I al final de cada sessió... Saludem com si fóssim artistes de veritat!
Experimentem la satisfacció personal del reconeixement del públic, a través dels aplaudiments de l'educadora i dels companys/es.
ALGUNES FOTOGRAFIES DELS GRUPS:
(Cliqueu en el nom per veure-les)
SENSE NOM
FUTBOLISTES
NINGES
ELS EXPLORADORS
ELS GATS I LES GATES TRAPELLES
EL CLUB DE LES MOSQUES