EXPERIMENTEM
DE QUÈ DEPÈN QUE LA BALA ARRIBI MÉS LLUNY?
Durant aquesta tercera ronda de tallers ens hem organitzat en equips cooperatius, on cadascú té un rol assignat: portaveu, secretàri/a, ordre, coordinador/a. Durant tota la setmana formem part d'un mateix grup i en acabar la setmana ens autoavaluem què tal hem funcionat com a grup, què ha funcionat força bé, què hem de millorar...
EXPERIMENTEM AMB LA LLUM
DE QUÈ DEPÈN QUE LA BALA ARRIBI MÉS LLUNY?
Durant aquesta tercera ronda de tallers ens hem organitzat en equips cooperatius, on cadascú té un rol assignat: portaveu, secretàri/a, ordre, coordinador/a. Durant tota la setmana formem part d'un mateix grup i en acabar la setmana ens autoavaluem què tal hem funcionat com a grup, què ha funcionat força bé, què hem de millorar...
Experimentem lliurement amb l'intenció de donar resposta a la pregunta De què depèn que la bala arribi més lluny? Per això comptavem amb diferents materials com, balances, pilotes de diferents mida i diferents pes, regles, cordes, cronòmetres, fustes, catifes, espais diferents com l'aula, el jardinet...
- la velocitat
- la força amb que la tires
- el pes
- la mida
- el sòl, si hi ha sorra...
Hem continuat elaborant un joc de bales cada grup. I relitzant experiments sobre la tinta i la composició dels colors, i experiments sobre la tensió superficial dels líguids.
EXPERIMENTEM AMB LA LLUM
A partir d'aquesta fotografia que vam fer durant les nostres sortides al riu, ens vem començar a preguntar com era que veiem la llum del Sol a l'aigua, com era que veiem el cel i els arbres dins de l'aigua... Vam començar a buscar respostes, hi havia qui deia que era un reflexe, que era l'ombra...
Així, en aquesta segona ronda de tallers, experimentarem amb la llum, per tal de descobrir com és, com funciona, quin és el seu comportament...
Ho fem de la següent manera:
1a sessió: Experimentació lliure a la Sala Fosca.
Hi ha diferents materials preparats a l'aula per a poder-los manipular lliurement.
"Què passa quan il·luminen un objecte?"
"Us sembla que tots els objectes faran ombres?"
“Seran totes iguals?”
“Com és que n’hi ha que tenen forats?”
“Podeu veure llum a través d’alguns objectes?”
“Les ombres sempre són negres?”
“Què passa quan ajuntem objectes de colors i els
il·luminem?”
“Podeu veure la llum al final de tots els tubs?”
"Podem canviar el color d'una ombra?"
"Es poden moure les ombres?"
"Com podem fer-les més gran i més petites?"...
Amb els materials de que disposem anem creant experiències, fent petites descobertes... Tanquem la sessió compartint tot allò que hem viscut, què hem descobert, què hem creat, compartint també preguntes que ens han sorgit...
2a i 3a sessió: fem experiments
En aquestes sessions fem experiments més dirigits on treballem conceptes científics com la refracció i la reflexió de la llum, la seva descomposició.
Globus
Boles invisibles
Miratge
4a sessió: Fem un calidoscopi
Imatges del taller dels diferents grups:
DESCOBRIM QUI, QUÈ HABITA
AL RIU I AL JARDINET
NINGES___________________________________________________
Durant la visita al riu, hem fet moltes fotografies i, l'endemà quan les miràvem, aquestes tres ens van sorprendre. De cara al proper taller hem decidit investigar sobre reflexos, el comportament de la llum les ombres...
Hem trobat uns rastres, excrement de no sabem encara quin animal.
Són castanyes? Arnau.
Són plàtans que venen del plataner! Rita.
Ho continuarem investigant en el proper taller.
Aquestes plantes són ortigues, ens ha quedat ben clar a tots i totes que són urticants, perquè ho hem comprovat a la nostra pròpia pell.
Més imatges del taller
EXPLORADORS
El grup d'exploradores i exploradors hem anat aquest matí al riu Congost, demà analitzarem, investigarem, classificarem... tot el que hem trobat.
Classifiquem les roques segons
diferents criteris que han decidit:
petites, mitjanes, grans, planes
o rugoses.
Busquem informació sobre animals trobats, fotografiats o vistos.
Més imatges del taller
GATS I GATES TRAPELLES ___________________
Els gats i gates hem investigat sobre els arbres fruiters del jardinet. Hem descobert que en tenim un magraner, un llimoner, una perera i un cirerer.
Al riu, en Leo ha descobert la "roca de sorra",
Hem caçat cucs que viuen sota les roques a la vora del riu, l'endemà investigant sobre els cucs, seguint una clau dicitòmica, hem descobert que es tracta de sangoneres.
SENSE NOM
Ens hem organitzat per interessos comuns. Les investigacions que hem fet són:
- Fulles
- Cucs
-Arbres: pi i roure
Més imatges del taller
EL CLUB DE LES MOSQUES____________________________________
- Cargols
- Gripau
- Funcionament dels arbres
Més imatges del taller
FUTBOLISTES______________________________________________
Ens han interessat molt els animals, tan al jardinet com en el riu, ens hem fixat sobretot en els petits animalos. Hem trobat larves de formigues, en un principi pensàvem que eren larves de cuc, però al microscopi hem pogut veure que es tractava de formigues.
Hem creat un terrari amb molt cucs de terra.
Més imatges del taller