divendres, 3 d’abril del 2020

BON DIA

Aquest divendres comencem amb Filosofia Visual per a nens i nenes

Mireu aquesta imatge en companyia de la vostra família, o un adult amb qui hi conviviu. Què desperta en vosatres? Què sentiu? Hi ha una sèrie de preguntes sota la imatge que us ajudaran a reflexionar. No busquem respostes, no hi ha una resposta bona, una resposta única, només volem contribuir a generar espais de reflexió amb els vostres infants. 



  • De vegades pot estar bé, matar formigues? Quan? i quantes?
  • Per què creus que la nena està matant la formiga?
  • Senten dolor les formigues? Senten por les formigues? Importa?
  • Què faries si veiessis aquesta nena?
  • Si la formiga abans hagues mossegat la nena, pensaries el mateix sobre l’escena?
  • Està sent cruel la nena?
  • Alguna vegada has matat una formiga o alguna altra mena d’animaló expressament? Per què ho vas fer?



  MÓN CRUEL
Ellen Duthie i Daniela Martagón
WONDER PONDER

8 comentaris:

  1. ASLEY: No està bé matar formigues. Aquesta nena les mata perquè és una mica dolenta.Les formigues sents dolor i em fa pena perquè són petits insectes. Li diria a aquesta nena que això no es fa i és molt cruel. Un dia a l'escola vaig matar un retalla penis perquè em va mossegar.

    ResponElimina
  2. Al principi em penesava que la nena estava dibuixant però després he vist a baix i ficava que t'he atrapat.
    També he pensat que si la formiga l'hagues mossegat a ella no a hagues passat res però com que la formiga és molt petita potser l'ha matat però sí hagues sigut un lleó per exemple no l'hagues matat perquè el lleó també podria haver-la matat.Jo mai he matat una formiga expressament i si ho he fet ha sigut sense voler perquè a vegades estem caminant i no ens donem compte.Jo crec que senten por perquè ella és molt petita i veu que les persones són molt grans
    CESC

    ResponElimina
  3. M'ha agradat molt aquesta activitat, però he trobat difícil respondre les preguntes. Mai no m'havia parat a pensar sobre aquest tema.
    Júlia

    ResponElimina
  4. Jo crec que la formiga a mosegat la nena perque la nena a molestat la formiga. I despres la nena a sigut mol cruel i la matat.
    Jo no molestaria la formiga. Nomes la mataria si entres dins de casa.
    RITA

    ResponElimina
  5. Aquesta nena es molt cruel perquè les formigues son inofensives i ko fan res si la veies li diria que molt malament que no te de matarles perque ellas no fan res a ningu...jo crec que no senten dolir pq no s'enteran cuan les xafen o trapitxem...jo expresament un cop de molt petit pero perque no entenia encara peto ara ja soc gran i no las matare

    ResponElimina
  6. ZACK: No està bé matar formigues perquè són éssers vius, ells també senten dolor i por.
    La nena és cruel.
    Si veig a la nena li hauria dit que pares.

    ResponElimina
  7. No m'ha semblat bé que la nena mates les formigues perquè son vives i tenen por. no he matat cap formiga ecspersament pero potser alguna sense voler.
    BERTA

    ResponElimina
  8. Al veure el dibuix, he pensat que la nena dibuixava les formigues i cobraven vida. MIREIA

    ResponElimina